Sanningar i halv- och helfabrikat

framtiden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

onsdag, september 06, 2006

PorrFylleSkandalen!

Jag, B. Rosengrehn, befann sig som ende journalist på samma föreställning som den folkpartistiske och fulle kommunalpolitikern. Jag var där för ett inredningsreportage, som skulle publiceras senare under hösten, men hamnade i ett tumultartat polisingripande.

Det hela utlöstes då X.X. under öppningsscenen till "Framsidans intrång" skanderade, "Visa pattarna!". En bit in i den första kärleksscenen, som X.X uppenbarligen ansåg som lite seg, yttrade han, "Har du glömt inloggningsuppgifterna? Jag hinner nog till kontoret och fixa dem innan du kommit till skott!"
Då politikern inte ville hörsamma de anställdas krav på ordning, tillkallades polis.

Eftersom det var ganska rökigt i lokalen, kan jag inte i detalj återge vad som skedde, men det lät som om det var mycket stånkande och stönande. Vilket indikerar på ett kraftigt motstånd från politikerns sida.
Då de passerade den rad där jag satt hörde jag hur X.X ifrågasatte om det inte var på gatorna de skulle patrullera, samt att han undrade om den kvinnliga polisaspiranten verkligen inte ville smaka på ett skott (!) från hans batong.

Vad som nu sker med X.X är oklart. Han har nog svårt att få komma till i framtiden, vad gäller politiska uppdrag. Hans tidigare uppdrag i Solnas folkpartistiska arbetsgrupp för könskvotering övertas tillfälligt av Stord Rule.

För Kulturbloggen, B. Rosengrehn.




2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad jag undrar är: Har det hänt? eller kommer detta att hända i framtiden?

O Well

08 september, 2006 00:20

 
Anonymous Anonym said...

Framtiden har sitt ursprung i dåtiden, m.a.o.: Det kommer att hända igen om inte FP får svårt med 4%spärren. (Fast i Solna verkar de ha haft minst 40%!)

08 september, 2006 10:39

 

Skicka en kommentar

<< Home