Sanningar i halv- och helfabrikat

framtiden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

fredag, september 01, 2006

Fråga Doktorn

Fråga:
Jag har haft ebola, dysenteri, malaria, nageltrång, hyperneurokustiska diafragmakontravibrationer, HIV, alla typer av tumörer, lepra, paranoia, tinnitus, krumsprång, mjältbrand, Skellefteåsjukan, åksjuka, polio, dammlunga, hösnuva och alltid lyckats kurera mig.

Nu säger min man att jag lider av svår hypokondri!

Snälla, vad är det och hur botar man det?

F. Ramfall


Doktorn svarar:
Bästa Fru F. Ramfall.

Du behöver inte oroa dig. Av ditt brev framgår det att du inte har full sjukdomsinsikt, vilket är väldigt vanligt bland 95 procent av den hypokondriska befolkningsgruppen.
Om du ändå upplever behov av att medicinera se då till att ta så mycket du kan av vad du kommer över. Hjälper inte det är du välkommen att konsultera mig igen.

Dr Sven Domén

Kommentar från Red.
Trots att vi stödjer det fria ordet, tar vi bestämt avstånd från den rena lögn som tidigare var publicerad i doktorns svar.
Den strömmande film som sades visa på doktor Sven Doméns egna sjukdomstillstånd visade sig vara ett hittepåinfall. Pojken som visades på filmen säger sig inte lida av hypokondri och han har även ett läkarutlåtande på att han är helt riksgalen. Vi ber, å Doméns oanträffbara vägnar, våra läsare om ursäkt för det obehag filmen på den riksgalna grabben eventuellt åsamkat.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bästa doktorn!
Har hamnat i en oavbruten fejd med min granne om bristen på god tandhygien. Min granne hävdar bestämt att om man får en gul beläggning på tänderna, närmast tandköttet, heter detta bärnsten.
Jag ställer mig undrande till detta, varför tar då tandläkaren bort detta vid undersökningar, för att sälja illigalt?
Samma granne envisas med att ordet språng, dvs liten bro över vattendrag, har gett namn på öronbesväret öronsprång. Han hävdar att namnet uppstod när man såg sambandet mellan att gå i vattnet, istället för på bron, gav upphov till förkylning- öronsprång.
Vilken sjukdom har min granne?

Lasseläsk

13 oktober, 2006 22:08

 
Anonymous Anonym said...

Bäste Lasseläsk!

Ursäkta att mitt svar låtit dröja på sig. Tack för ett intressant fall, där jag var tvungen att dryfta mina teorier i fallet med min kollega Bosse von Besserwisser. Han har tyvärr tvingats flytta utomlands efter en infekterad fejd han inte vill prata närmre om, därför hoppas jag du har överseende med att du tvingas leva i ovetskap en tid till.

Dr. Sven Domén

23 oktober, 2006 14:14

 

Skicka en kommentar

<< Home