Sanningar i halv- och helfabrikat

framtiden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

måndag, augusti 28, 2006

INSÄNT

Då jag var ute på min sedvanligt förekommande dagspromenad, noterade jag något väldigt intressant. De två tongivande skribenterna för denna nättidsskrift, Heikki och Bloggrogg, är i själva verket anställda på Metro. När jag tog fram kameran för att föreviga dem som ett bevismaterial, försvann tyvärr den ene av dem illa kvickt, men den med hatten (som jag tror är Bloggrogg, fast det kan också vara han som försvann) var inte lika snabb på foten.

När jag sedan stod bakom dem i ärtsoppskön, hörde jag hur han i hatten beklagade sig över den andres allt för hårda träningsprogram som givit honom en tung känsla i hela upplevelsen av en tillvaro.


Varför är nu detta något att ödsla tid på?

Jo! Kan man lita på en oberoende nyhetsbevakning från dessa två herrar, då de också skriver för ett helt och hållet reklamfinasierad nyhetsblad?


Vi läsare kräver nu ett klargörande över hur fristående och oberoende Kamratbloggen är. I och med att KB är så hårt knuten till den på papperet helt oberoende kultursidan www.megabit-r.se är frågan i högsta grad befogad.


Annti Hurjalahti

9 Comments:

Blogger enroger said...

"Kulturklubben Megabit-r.se är en politiskt- och religiöst obunden ideell förening som är mycket intresserad av både politik och religiositet."
Så står det i stadgarna. Vad har Metro med politik och religion att göra? Och vem har påstått att man skall lita på oss?

28 augusti, 2006 21:52

 
Anonymous Anonym said...

Ni har klart tagit ställning mot en reklamfinansiering av, t.ex. er gästbok. Att ni sedan arbetar för en reklamfinansierad gratistidning tär på trovärdigheten för ert så kallade projekt.
Så länge ni går i kapitalismens ledband är ni allt annat än oberoende. Om ni så arbetar gratis för en "gratistidning" är ni köpta och därmed ofria. Att vara ofri är att vara beroende.

30 augusti, 2006 10:57

 
Anonymous Anonym said...

Antti, nu tycker jag att du är pissjobbig. Har du förresten inte avsagt ditt all inblandning i vårt projekt? Annars har du rätt i att vi arbetar mot en reklamfinansiering.

30 augusti, 2006 13:40

 
Blogger l.t. fisk said...

Att vara fri är att vara fast i den eviga bitterhetens utanförstående. Något som visserligen passar Megabit-r:s läsare som hand i handske och kanske därför bör omhuldas. Å andra sidan är ofriheten ett sätt att ständigt ha dåligt samvete, och det kan ju om möjligt ännu mer trigga bitterheten. Nej, slå vakt om ofriheten och fram för Metro i en annars (?) mycket bra blogg.

30 augusti, 2006 14:12

 
Anonymous Anonym said...

Ofrihet ger dåligt samvete? Förklara!

30 augusti, 2006 18:14

 
Blogger l.t. fisk said...

Ofri betyder att man kan inte kan göra vissa saker. Det ligger i dess natur. Och eftersom man inte kan göra dessa saker, får man dåligt samvete, eftersom om man varit fri hade man kunnat göra det här andra sakerna.

31 augusti, 2006 16:24

 
Anonymous Anonym said...

Om man är ofri p.g.a egna val kan jag till viss del acceptera det "dåliga samvetet", samtidigt som man då också är fri att göra ett val för frihet.
Om man däremot "hålls fången", p.g.a något sorts icke-självvalt förtryck, ser jag ingen annan än "förövaren" som den som skall ha dåligt samvete.
Kul att du vill slå vakt om ofriheten, vilket skapar lite mer utrymme för mitt frihetsbehov.

Låter jag sarkastisk? Ber i så fall om ursäkt. (Hur fri framstår jag som nu?)

31 augusti, 2006 18:13

 
Blogger enroger said...

Antagligen så är det här samtalet över min horisont, jag trodde att han bara var pissjobbig!

31 augusti, 2006 22:06

 
Blogger l.t. fisk said...

Allt jag skriver går över mitt huvud. Så det var nog så det var: Pissjobbigt.

Ser du dig som fri eftersom du är ogift, eller tvärt om: Ofri som gift?

01 september, 2006 09:00

 

Skicka en kommentar

<< Home