Sanningar i halv- och helfabrikat

framtiden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

söndag, augusti 27, 2006

Kom igen Arlöv?


Kamratbloggen har lyckats få tag på folkpartiets valsedelutskick till hushållen i Arlöv. -Bilden av vindmöllan som pryder omslaget är ju en alldeles utmärkt programförklaring säger politiska redaktören och pekar på det freudianska valet av fantasimonster till riddaren av den sorgliga skepnaden.

- Kom igen Burlöv! -Här kommer folkpartiet och ser den onde fienden ”flumskolan” i utbildningsväsendet som de in facto inte verkar ha den minsta insyn i.
Det skall inte räcka att uttrycka den populistiska folkviljan och ropa på hårdare tag, mera läxor och mer betyg. Som ett etablerat politiskt parti borde man ha ambitionen att se vad och var problemen i skolan är, och anstränga sig för att hitta vettiga lösningar istället för dessa tramsförslag.

-Vi ser vindmöllan, vad ser de?

/Politisk red, Roger Öding

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Framtidens nyheter:
En flykting från Ondskefulltland vars tunga under tortyrliknande former skurits av och båda händernas fingrar krossats till obrukbarhet har idag skickats tillbaka eftersom han misslyckades med att klara av både de muntliga och skriftliga delarna av det svenska språktestet.

28 augusti, 2006 11:40

 
Anonymous Anonym said...

Jag gick förbi FP:s valbod i Lund tidigare idag. De hade flera affischer på kandidater, alla med rubriken "Lund kan bättre". Jag frågade tyst mig själv "bättre än vad då?", samtidigt som jag stirrade på en av kandidaternas bild. Förstod först inte varför hon syntes så dåligt, trots storleken på bilden. Sen såg jag, djupt nedstoppad i en vadderad halskrage, en kvinna som faktiskt såg ut som en politiker. Min nästa tysta och introverta fråga blev, "Vad kunde hon gjort bättre?"

29 augusti, 2006 17:46

 
Blogger enroger said...

Abitt Better, hur har du gjort för att få en länk kopplad till ditt namn?

30 augusti, 2006 03:49

 
Anonymous Anonym said...

Kommenterade. Klickad på "other". Skrev in mitt namn sedan dopet. Skrev in en länk vid "your webpage". Klickade på "publish your comment"! Tre Fioler!

30 augusti, 2006 10:47

 

Skicka en kommentar

<< Home