Sanningar i halv- och helfabrikat

framtiden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

fredag, september 29, 2006

Är du drabbad utan att veta om det?



Oberoende forskare och experter har upptäckt en ny sjukdom. Den försämrar gradvis vissa specifika centra i hjärnan vilket så småningom kan leda till att dess områden slås ut helt. Symptomen kommer smygande och kan därför vara svåra att upptäcka men om man vet vilka tecken som är värda att uppmärksamma kan den stoppas i tid.

1. Du upplever en plötslig känsla av du har svårt att interagera med din omgivning, såväl fysiskt som psykiskt och socialt
2. Du finner ofta dig själv stående med mineralrik föda i handen tex linfrön, torkade plommon eller något annat som du aldrig tidigare känt behov av att äta
3. Du finner ofta dig själv sittande vid datorn sent på kvällen surfandes runt på Internet på sidor där personer bloggar om sin nya Jack Russel valp eller om nya stövelklacken och känner en saknad av sammanhang.
4. Du kommer på dina egna tankar med att glida iväg till områden som sophämtning och höstgrävning när du försöker följa läsa debattsidorna i din dagstidning.
5. Överdriven konsumtion av plastfolie (gladpack) eller aluminiumfolie
6. Okontrollerad höstgrävning i trädgården

Har du två eller flera av ovanstående symptom och inte är gravid, GI expert eller trädgårdsmästare så bör du snarast söka läkare.




Kom ihåg – en tidig diagnostisering kan betyda skillnaden mellan en för tidig död och ett liv i harmoni!

Gästskribent Harmoni o hälsa / Syster _3///

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hur vet man när man är GI expert? Jag har sovit så dårligt sedan jag såg denna artikel. Har symptomen men vet ej om jag är GI-expert, snälla svara .
Orolig!!

02 oktober, 2006 22:36

 
Anonymous Anonym said...

Käre Orolig,
Jag förstår din oro men vill inte på något sätt lugna dig.
Du kan på ett snabbt och enkelt sätt att testa om du är GI expert: Inspektera ditt eget skafferi, om du hittar något av följande livsmedel där så betyder det sannolikt att du INTE är GI expert; vetemjöl, cornflakes, socker, jasminris, o'boy, varma koppen eller pulversåser. Och till dig "orolig" vill jag säga: Kom ihåg - en tidig diagnostisering kan betyda skillnaden mellan en för tidig död och ett liv i harmoni.
Harmoni och Hälsa / Syster

04 oktober, 2006 22:42

 
Anonymous Anonym said...

Ärligt talat syster så är jag för tillfället utan stadigvardande inkomst så mitt skafferi innehåller inte några andra varor än ett paket knäckebröd och två burkar krossade tomater. Så då lägger jag till GI-expert i mitt CV, tack.
/Inte "orolig" längre.

05 oktober, 2006 12:43

 

Skicka en kommentar

<< Home