Sanningar i halv- och helfabrikat

framtiden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

måndag, september 18, 2006

Offentlig utsmyckning i blåsväder

Föreningen motorburen ungdom i Arlöv som varit med och finansierat utsmyckningen rasar nu mot "raka rör" skulpturen i rondellen på Dalbyvägen. - Den är ju helt enkelt felplacerad säger Lenny "Kardan" Knutsson. Det säger ju sig självt att skulpturen skulle vatt vid rondellen på Kal P Dalgatan.

Lenny säger att han blev uppmärksammad på felaktigheten då han letade inspiration för sin dagliga insändare till Sydsvenskan (Skånsk dagstidning). - Jag brukar gå en runda då för att se om det är något hål i gatan, hundbajs eller att det är allmänt skräpigt. Man försöker ju ändå förnya sig ibland så uppmärksamheten är skärpt på de här rundorna.

-Just den här dagen hade jag satt mig till att följa Hamngatan för att se om den verkligen mynnade ut i Arlövs hamn. Det gjorde den ju förstås inte, den tog slut med rondellen vid Kal P Dalgatan. Det var då jag började fundera på var fasen "raka rör" skulpturen hade tagit vägen. Förvisso var jag rätt rejält dragen på avtäckningen, men nog fasen skulle den varit där.

Sen satte jag mig i bilen och drog runt till varenda jävla rondell i Arlöv för att se om jag kunde hitta den. Det var inte förrän jag kom till Dalbyvägen som jag såg den. - Ja, jag hittade min jacka också i buskarna dä, så antagligen var jag där på avtäckningen också.
Photobucket - Video and Image Hosting

Konstföreningens ordförande Per Pensél som ansvarat för placeringen tillstår att det skett en olycklig sammanblandning av rondeller. Skulpturen skulle naturligtvis varit placerad i Kal P Dalgatans rondell. Vi kommer nu att tillsätta en utredning för att ta reda på varför det blivit såhär trist.

Kamratbloggen kan redan nu som första nyhetsmedia avslöja att det har det kommit fram misstankar om att Skulptören själv, som bor i en lägenhet med utsikt mot där skulpturen nu står kan ha varit delaktig i felplaceringen.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Egensinnighet, dä´ ä´ kônstnärer´as liv dä´ se! Tåcke´ stôlli´t fôlk!

19 september, 2006 20:54

 

Skicka en kommentar

<< Home